Według danych Ministerstwa Zdrowia w 2015 r. tylko 42% kobiet zgłosiło się na badania cytologiczne.
Kampania PINK LIPS została zaprojektowana zgodnie z trendem zwanym Shock advertising lub Shockvertising. Jest to rodzaj reklamy, która świadomie zaskakuje poprzez zaatakowanie obowiązujących norm. Projekty odważne, nierzadko szokujące, intrygują bardziej niż te grzeczne, odwołujące się do tradycyjnych skojarzeń.
W projekcie PINK LIPS naruszyliśmy głęboko zakorzenione tabu związane z płcią: „Mężczyźni przecież się nie malują!”. Tym bardziej mężczyźni, których znamy… Przełamaliśmy ten stereotyp, pokazując twarze naszych kolegów z agresywnym makijażem. Niecodzienny wygląd przyciągnął Państwa uwagę i budził różne emocje.
Cieszymy się, że efektem akcji było zmobilizowanie do wykonania badań. Świadczą o tym wyniki ankiety na naszym blogu: ok 30% respondentek przyznało, że nie ma aktualnych badań i zrobi je w tym roku!
Pamiętajcie o tym postanowieniu! Badania profilaktyczne ratują życie.
Małgorzata Klimczak-Filippowicz
Dyrektor Działu Sprzedaży i Marketingu